وبلاگ مطالب جالب و خواندنی

وبلاگی که مطالب جالب از همه چیز را منتشر میکند

وبلاگ مطالب جالب و خواندنی

وبلاگی که مطالب جالب از همه چیز را منتشر میکند

راهنمای جامع نوشتن توضیحات متا دیسکریپشن

توضیحات متا دیسکریپشن(meta description) یکی از تگ های html سایت است که در نمایش یک صفحه سایت در گوگل نشان داده می شود. گوگل برای راحتی و رضایت بیشتر کاربران یک متن خلاصه از محتوای موجود در صفحه را زیر بخش url در نتایج گوگل نمایش می دهد تا کاربر قبل از کلیک اطلاعات کلی از مطالب موجود در صفحه به دست آورد. گوگل این امکان را به صاحبان سایت داده است تا توضیحات متا دیسکریپشن را خودشان بنویسند که در یک تگ html در صفحه ذخیره می شود. این امکان یک فرصت خوب برای صاحبان سایت ایجاد کرده تا متن توضیحات متا را به بهترین شکل بنویسند و کاربران را به کلیک روی صفحه ترغیب کنند. در نگاه اول کاربری که یک کلمه را در گوگل سرچ می کند در نتایج، ابتدا عنوان و سپس توضیحات متا دیسکریپشن را می بیند بنابرین باید این دو مورد را به بهترین شکل بنویسیم تا هم کاربر انگیزه بیشتری برای کلیک داشته باشد و هم گوگل معیار خوبی برای اعتبار محتوا و رتبه بندی سایت ما داشته باشد. بهینه سازی متا دیسکریپشن از موارد سئو داخلی به شمار می رود. در این مطلب تمامی باید ها و نباید هایی که در نوشتن توضیحات متا دیسکریپشن به بهینه ترین شکل لازم است را توضیح می دهیم.

این مقاله از مطالب آموزشی بهینه سازی سایت مجموعه وب وان است که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

تاثیر توضیحات متا بر سئو

به طور قطعی نمی توان در مورد تاثیر متا بر رتبه بند گوگل نظر داد. گوگل توضیحات متایی که خودتان برای صفحات سایت می نویسید را می بیند اما در نهایت تصمیم گیری برای نشان دادن متن توضیحات متا به عهده گوگل است و ممکن است دقیقا متن شما را نمایش ندهد. توضیحات متا باید کمک کننده گوگل برای شناسایی بهتر صفحه باشد بنابرین اگر به صورت واضح خلاصه موضوع اصلی صفحه را به همراه کلمه های اصلی در توضیحات متا بیاوریم، احتمال نشان دادن شدن در نتایج و تاثیر مثبت بر روی رتبه آن صفحه بیشتر می شود.
هدف نهایی و اصلی از نوشتن توضیحات متا بهبود رتبه بندی نیست، هدف اصلی ترغیب کاربر به کلیک کردن است. مهم ترین نتیجه ایی که توضیحات متای خوب برای سایت ایجاد می کند این است که کاربران ترغیب شوند به جای سایت رقبا روی سایت شما کلیک کنند. این کار باعث افزایش نرخ کلیک (CTR) می شود. در حالی که Google تأیید نمی کند که CTR یک عامل رتبه بندی در نتایج جستجو است، اکثر کارشناسان SEO معتقدند که CTR بر رتبه بندی تأثیر می گذارد.
اهمیت متا دیسکریپشن
در این صورت، یک توضیحات متا قوی می تواند به طور مستقیم ترافیک را افزایش داده و به طور غیر مستقیم(و حتی مستقیم) رتبه های شما را افزایش دهد. هر دو هدف نشان می دهد که نوشتن توضیحات متا ارزش وقت گذاشتن را دارد.
نحوه نوشتن توضیحات متا در حالت بهینه
همانطور که گفته شد توضیحات متا از مهم ترین مواردی است که در نمایش سایت ها در نتایج گوگل مشخص می شود. تو ضیحات متا شامل یک یا نهایت دو جمله است و بسیار مهم است که در همین جمله کوتاه به بهترین شکل اطلاعات صفحه خود را به کاربر بدهیم و در عین حال طوری بنویسیم که برای گوگل نیز بهینه و کمک کننده باشد. برخی ازنکاتی که در نوشتن توضیحات متا می تواند به شما کمک کند را در ادامه توضیح می دهیم.
در نظر گرفتن محدودیت کلمات
قطعا همه دوست داریم در توضیحات متا تمام نکات و مزیت های صفحه سایتمان را به کاربران و گوگل نشان دهیم. اما محدودیت کاراکتر ها این اجازه را به ما نمی دهد. گوگل برای طولانی نشدن و لیست نتایج و اذیت نشدن کاربر، برای توضیحات متا محدودیت کاراکتر در نظر گرفته به طوری که بیشتر از تعداد مشخص شده را در نتایج نشان نمی دهد. حداکثر تعداد کاراکتر مجاز برای نوشتن توضیحات متا 160 کاراکتر است. در سال 2017 گوگل به صورت مقطعی این تعداد را به 320 کاراکتر رساند اما در سال 2018 دوباره به همان تعداد 160 کاراکتر برگشت. بنابرین حداکثر 160 کاراکتر می توانید در توضیحات متا بنویسید. بهترین کار این است که جمله خود را در 160 کاراکتر جا بدهیم چون اگر بیشتر بنویسیم گوگل ادامه متن را نشان نمی دهد و جمله ناقص می ماند.
در برخی از موارد نیز ممکن است نیاز به نوشتن کمکتر از 160 کاراکتر داشته باشید و با 100 کاراکتر بتوانید اثر بهتری روی کاربر بگذارید. لزومی ندارد که حتما از همه 160 کارکتر استفاده کنید.
متا را مرتبط با محتوای صفحه بنویسید
توضیحات متا دقیقا باید مطابق با مطالب نوشته شده در صفحه باشد. زمانی که می خواهید برای یک صفحه مقاله وضیحات بنویسید دقت کنید که به صورت خلاصه توضیح دهید که دقیقا در باره چه موضوعی در مقاله صحبت کرده اید. کاربران برای پاسخ گویی به نیاز و کسب اطلاعات کلماتی که مربوط به موضوع سایت شما می شود را سرچ می کنند. و اولین چیزی که نتایج با ان مواجه می شوند عنوان و توضیحات متا است پس باید به کاربر نشان بدهید که پاسخ سوال و یا نیاز او را در صفحه شما می تواند پیدا کند.
برای هر صفحه در وب سایت خود ، بزرگترین فایده ای که برای بازدید کنندگان فراهم می کند را با دقت در نظر بگیرید و در نوشتن توضیحات متا روی آن تاکید کنید.
مثلا برای صفحات لیست محصول می توانید به تخفیف ها، ضمانت بازگشت کالا، راحتی و سرعت تحویل و خرید و سایر مزایایی که به مشتری می دهید را بنویسید.
قرار دادن کلمات کلیدی در توضیحات متا به صورت طبیعی
وقتی به توضیحات متا در نتایج جستجوی Google نگاه می کنید، متوجه می شوید کلماتی که سرچ کرده ایید در توضیحات بولد می شوند. شخصی که جستجو می کند با دیدن کلمات بولد شده سریع تر متوجه مفهمم صفحه می شود.
شما قطعا کلمات کلیدی را که برای صفحه هدف گذاری کرده اید و محتوای صفحه را برای آن کلمات بهینه کرده ایید، با قرار دادن کلمات در توضیحات متا گوگل آن ها را بولد می کند و شانس بیشتری برای کسب رتبه در آن کلمه دارید. اما مطمئن شوید که از آن به طور طبیعی استفاده می کنید سعی نکنید به زور و غیر طبیعی کلمه کلیدی را در جمله قرار دهید. پر کردن کلمات کلیدی می تواند توضیحات متا را گیج کننده کند و در نهایت به شما آسیب برساند.
دقت کنید که کلمات کلیدی که در توضیحات متا به کار می برید باید مطابق با محتوای صفحه باشد در غیر اینصورت گوگل توضیحات شما را نادیده گرفته و بخشی از متن را صفحه را به عنوان توضیحات متا قرار می دهد
نکته مهم: توضیحات متا را منحصر به فرد بنویسید و از سایت های دیگر کپی نکنید.
استفاده از علائم نگارشی
توضیحات متا یک جمله کامل است بنابرین می تواند شامل تمامی علائم نگارشی جمله شود. استفاده از علائم نگارشی مانند نقطه، ویرگول، دو نقطه، سه نقطه و سایر موارد در جای درست خود برای رساندن مفهموم جمله به کاربران کمک زیادی می کند. علاوه بر این گوگل با دیدن علائم نگارشی آن ها را درک می کند و می فهمد که شما برای رساندن مفهوم واضح به کاربر از این علائم استفاده کرده اید.
نتیجه گیری
هدف نهایی سئو ورود کاربران به سایت و فروش خدمات و محصولات به مشتریان است. در نوشتن متن توضیحات متا اولویت خود را بر روی جذب مشتری بگذارید و سعی کنید در همین جمله کوتاه تمام نکته هایی که برای ترغیب مشتری برای کلیک بر روی سایت شما مفید است را جای بدهید.
منبع: وب وان

راهنمای جامع اینورتر اشنایدر


اینورتر اشنایدر به طور موثر کارکرد یک الکتروموتور سه فاز را کنترل می کند. با توجه به افزایش روز افزون هزینه ها، افراد همواره در صدد کاهش آن ها هستند. هزینه های خرید ونصب آن، بعد از مدتی با صرفه جویی در مصرف انرژی جبران می شود. اینورتر اشنایدر یک وسیله تبدیل کننده ولتاژ برق DC به AC است و برای تامین برق و تجهیزات الکتریکی در ولتاژ منبع تغذیه مناسب است . اینورتر می تواند به عنوان یک دستگاه برای برنامه های کاربردی مانند انرژی خورشیدی ساخته شود یا به عنوان یک منبع تغذیه پشتیبان از باتری هایی که به طور جداگانه شارژ می شوند، کار کند.

شرکت اشنایدر یک تولید کننده فرانسوی است که در سال 1836 تاسیس شد و در ابتدا این شرکت در کشتی، ماشین آلات سنگین، صنعت فولاد و آهن فعالیت داشت، درمدت جنگ جهانی به تولید سلاح می پرداخت و پس از جنگ به ساخت و ساز و تولید وسایل برقی می پردازد. در حال حاضر شرکت اشنایدر در چندین کسب و کار، از جمله چراغ آسانسور، هشدار تهویه و.. اتوماسیون خانگی (راندمان انرژی، نظارت، گرمایش و تنظیم نور)، نظارت بر شبکه های هوشمند، کنترل و نظارت بر انرژی و تولید و توزیع برق فعالیت میکند و اینورتر اشنایدر نیز یکی از وسایل پرفروش و معروف این شرکت است.

نحوه کار اینورتر اشنایدر

اینورتر اشنایدر جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می‌ کند، شاید این ساده ترین تعریف از یک اینورتر باشد.( Inverter ) فرکانس و سطح ولتاژی تولیدی توسط این قطعه الکترونیکی می ‌تواند توسط تقویت‌ کننده‌ ها به سطح ولتاژ و فرکانس دلخواه تبدیل گردد. ورودی معمولا پایین تر است در حالی که خروجی AC برابر ولتاژ منبع شبکه 120 ولت یا 240 ولت بسته به کشور است.

یک اینورتر ، جریان مستقیم DC را به جریان متناوب AC تبدیل می کند و برای تامین برق تجهیزات الکتریکی که در ولتاژهای متفاوت تغذیه می شوند، مفید است. علاوه بر این اینورتر به طور گسترده در مراحل متناوب منبع تغذیه استفاده می شود.

اینورتر به صورت هوشمند میزان بار وارده به موتور را تشخیص داده و متناسب با همان بار، به موتور جریان می‌دهد و این جریان در بسیاری از مواقع از جریان نامی موتور کمتر است. بوسیله ی اینورتر اشنایدر می‌توان سرعت موتورهای سه فاز را تغییر داد.

مدارهای پایه ی اینورتراشنایدر شامل یک نوسانگر، مدار کنترل، مدار درایو برای دستگاه های قدرت، دستگاه های سوئیچینگ و ترانسفورماتور است.

مدارهای اینورتر اشنایدر براساس نوع تکنولوژی سوئیچینگ و نوع سوئیچ، شکل موج، فرکانس و شکل موج خروجی طبقه بندی شده و در مدل های مختلف ارائه می شود.

لزوم خرید اینورتر اشنایدر

دلایل مختلفی برای کاربرد اینورتراشنایدر در صنعت وجود دارد. به طور کلی، اینورتر ها به دلایل زیر استفاده می شوند:

تطبیق سرعت اینورتر ها با نیازمندی فرآیند

تطبیق گشتاور اینورتر با نیازمندی فرآیند

صرفه جویی در انرژی به میزان 30 تا 50 درصد و بهبود کارآیی

قیمتی که بابت اینورتر اشنایدر هزینه می شود با پرداخت کمتر هزینه برق در ماه های بعد از استفاده جبران می شود.

کم شدن نوسانات ولتاژ

امکان کار موتور در شرایطی که ولتاژ ورودی متغیر است

کاهش مصرف انرژی

یکی دیگر از مزایای اینورتر اشنایدر در صرفه جویی انرژی است. اگر الکتروموتوری دارید که لازم نیست از همه ی ظریفیش استفاده کنید؛ می توانید با کمک اینورتر مصرف انرژی را تا حد زیادی کنترل نمایید. اینورتور با توجه به میزان قدرتی که موتور نیاز دارد انرژی برای آن تامین میکند و به صورت هوشمند میزان بار وارده به موتور را تشخیص داده و متناسب با همان بار، به موتور جریان می دهد و این جریان در بسیاری از مواقع از جریان نامی موتور کمتر است. در مقایسه با سیستم های تهویه غیر اینورتر، سیستم های تهویه مطبوع با اینورتر ها انرژی کمتری هدر می دهند و می توانند انرژی را ذخیره کنند.

گاها در فرآیند تولید، تجهیزاتی داریم که با سرعت خاصی به گردش در می آید اینورتر این امکان را به ما می دهد تا سرعت موتور را با سرعت تجهیزات مطابقت دهیم.

اینورتر اشنایدر

افزایش طول عمر تجهیزات

سافت استارترها یا راه اندازهای نرم به طور تدریجی قادر به افزایش سرعت موتور هستند. این محصول به طور یکنواخت و تدریجی موتور را تا سرعت عملیاتی بالا برده و موجب کاهش اصطکاک مکانیکی و الکتریکی می شود.

اینورتر اشنایدر، موتور را با سرعت کمتری از کار می اندازد و خطر سایش و پارگی را به حداقل می رساند. همین عملکرد در اینورتر باعث کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری و افزایش عمر موتور و تجهیزات مربوطه می شود.

آگاهی از نحوه نگهداری از اینورتری که خریداری کرده اید به شما کمک خواهد کرد تا طول عمر آن را افزایش داده و در نتیجه در پول تان صرفه جویی کنید.

اینورتر های مدرن دارای اندازه کوچک‌ تر و عملکرد بهتری هستند، آن‌ها نسبت به اینورتر های نسل گذشته هوشمندترند و استفاده از آن‌ها آسان ‌تر است.

به ‌روزرسانی‌ های اینورتر معمولاً هزینه تعمیرات و نگهداری پایینی دارد و از اطمینان بیشتری برخوردار است و مصرف انرژی کمتری دارد.

زمانی که شما اینورتر اشنایدر را ارتقاء می ‌دهید، این ارتقاء فقط از نظر سخت‌ افزاری نیست، بلکه نرم‌ افزارهای همراه آن نیز ارتقا می یابد.

ویژگی های اینورتر اشنایدر

تنظیم‌کننده سرعت موتور (کنترل دور موتور)

تغیر دهنده جهت دور بدون نیاز به کنتاکتور

روشن و خاموش نمودن موتور بدون نیاز به قطع و وصل برق اصلی

کاهش ضربه‌های مکانیکی و در نتیجه افزایش طول عمر مفید قسمت مکانیکی

حفاظت موتور در مقابل افزایش ولتاژ و جلوگیری از آسیب دیدن موتور

در اکثر کاربردها حذف کامل جریان راه اندازی موتور

بهترین راه برای تصحیح سطح ولتاژ میانگین در موتور های کم توان

بهبود کنترل فرآیند با تطبیق مستقیم جریان خروجی پمپ یا فشار (در مقایسه با دیگر اشکال کنترل، تغییرات کوچک با یک اینورتر اشنایدر با سرعت و به راحتی اصلاح شده وعملکرد فرایند را بهبود می ‌بخشد.)

اینورتر اشنایدر الکتریکی

اینورتر اشنایدر و تولید گشتاور

دو گروه بار بر اینورتر تحمیل می شود:

گشتاور ثابت

گشتاور متغیر

توانایی گشتاورهای ثابت هرگز مزیت های گشتاور متغیر را ندارد. در اینورتر با تولید گشتاور متغیر به همان میزان که فرکانس تغییر می کند به همان نسبت نیز ولتاژ قابل تغییر است.

شرکت بازرگانی مگاکو با هدف تامین موتورالات صنعتی و ارائه مشاوره به صنعتگران عزیز، افتخار همکاری با صنایع مختلف ؛ از جمله : نفت وگاز، صنایع مواد غذایی و دارویی، بسته بندی، فولاد،،سیمان و... را دارد. بازرگانی مگاکو مفتخر به همکاری با پالایشگاه ها وسایر صنایع در این زمینه بوده وبا واردات الکتروموتورهای ضد انفجار (EEX)برند weg برزیل و سایر برندهای معتبر در زمینه نفت و گاز، پتروشیمی به فعالیت در این زمینه می پردازد.

گوگل چگونه کار می کند؟

شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده است که گوگل چگونه وب سایت ها را رتبه بندی میکند؟ چه معیارهایی برای رتبه بندی لحاظ می کند؟ در این مقاله می خواهیم به این سوال مهم پاسخ دهیم.

هدف نهایی گوگل رضایت کاربران است. مردم برای یافتن جواب سوالات و نیازهای خود به موتور جست و جو مراجعه می کنند و هرچه موتور جست و جو بتواند در مدت زمان کوتاه تری نتایج دقیق تری را به کاربران ارئه دهد، کاربران نیز رضایت بیشتری از موتور جست و جو خواهند داشت. گوگل تلاش زیادی برای رسیدن به این هدف انجام داده و با مطالعه رفتار انسانی و تطبیق الگوریتم خود با آن، سعی در رضایت هر چه بیشتر کاربران خود داشته است. با اطلاع از فاکتورهای اصلی گوگل برای رتبه بندی، شما می توانید با اجرای این فاکتورها روی وب سایت خود، ترافیک بیشتری سمت وب سایت خود روانه کنید و از مزایای سئو سایت بهره مند شوید.

گوگل 4 فاکتور اصلی و پایه ای برای رتبه بندی وب سایت ها دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

محبوبیت

وب سایت شما چقدر محبوب است؟ آیا ترافیک قابل توجهی دارد؟ آیا در وب سایت های دیگر در مورد وب سایت شما صحبت می کنند ؟ آیا شاخص های رسانه های اجتماعی نشان می دهند که وب سایت محبوبی دارید؟

گوگل چگونه وب سایت ها را رتبه بندی می کند؟

معیارهای گوگل برای محبوبیت همانند جوامع انسانی است. در واقع یک وب سایت و یا برند که در خیلی از جاها در مورد آن صحبت می شود و یا از آن به عنوان مرجع استفاده می شود، قطعا یک وب سایت محبوب بین کاربران است و از منظر گوگل یک وب سایت محبوب شایستگی کسب رنبه ای برتر را دارد.

بنابراین بک لینک ها در واقع هنوز هم مهم هستند و اثر گذاری آن ها به زودی از بین نمی روند. ذکر ساده از نام تجاری شما در وب سایت های دیگر نیز کمک می کند.

ارتباط

آیا محتوای صفحه مورد نظر با عبارت جست و جو شده توسط کاربر همخوانی دارد؟ ایا از تصاویر مرتبط با محتوا و کلمه کلیدی در آن استفاده شده است؟ ایا عنوان مطلب با کلمه کلیدی انطباق دارد؟ آیا از کلمات هم خانواده ومرتبط با عبارت جست و جو شده در محتوا به کار رفته است؟ ایا کاربران به این صفحه با عبارت مد نظر لینک داده اند؟

موارد بالا از فاکتورهای گوگل برای تشخیص ارتباط محتوای صفحه با عبارت جست و جو شده است. البته امروزه گوگل در تشخیص مضمون محتوا بسیار پیشرفت کرده اما هنوز هم برای تشخیص دقیق مضمون محتوا به موارد بالا نیاز دارد.

تعامل کاربر با محتوا

آیا افرادی که روی لیست نتایج جستجو کلیک می کنند وارد صفحه می شوند از محتوای صفحه رضایت دارند؟ پس از کلیک کاربر، آیا آنها بلافاصله دکمه برگشت را می زنند و یا در واقع وقت خود را صرف مطالعه محتوا می کنند؟ آیا آنها به پایین صفحه می روند و روی لینک های داخلی، گزینه های اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی یا دکمه های تماس کلیک می کنند؟ آیا صفحه وب به سریع بارگذاری می شود؟ آیا با دستگاه های موبایلی سازگار است؟

گوگل چگونه وب سایت ها را رتبه بندی می کند؟

بیشتر موارد بالا مربوط به طراحی سایت و تجربه کاربری می شود. یک محتوای کاربر پسند باید بتواند کاربر را با خود درگیر کند و گوگل با بررسی سیگنال های تعامل کاربر با محتوا، میزان رضایت کاربر از محتوا را اندازه میگیرد و صفحاتی که بتوانند تعامل خوبی با کاربر برقرار، شانس بیشتری برای کسب رتبه های برتر را دارند.

اعتماد

صفحه وب ، چقدر قابل اعتماد است؟ آیا این وب سایت کاملاً جدید است یا گوگل مدتی است که به آن توجه کرده است؟ آیا سرور وب سایت، قدرت و اعتبار لازم را دارد؟ آیا وب سایت هایی که به آن لینک داده اند، وب سایت های معتبری هستند؟ آیا کسب و کار در Google My Business  تأیید شده است؟

 

وب سایت های جدید به ندرت رتبه بالایی دارند و زمان میبرد تا کاربران و موتورهای جست و جو به آن اعتماد کنند. عمر دامنه، تعداد و کیفیت محتوا وب سات و همچنین اعتبار سایت هایی لینک دهنده تاثیر زیادی بر افزایش اعتبار یک وب سایت دارند.

البته فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که برای سئو سایت اهمیت دارند. وب سایت شما می بایست یک معماری عالی، سرعت سایت، قابلیت ایندکس، نقشه سایت، فایل robots.txt بهینه، ساختار صحیح URL و ... را نیز داشته باشد.

دپارتمان خدمات سئو سایت وب وان با استفاده از توانایی کارشناسان زبده با بیش از 14 سال تجربه در طراحی و بهینه سازی انواع وب سایت ها در زمینه های مختلف، آماده است تا از تجربیات و دانش خود در بیش از 2000 وب سایت موفق ، برای رساندن سایت شما به رتبه های برتر گوگل و افزایش سئو سایت شما استفاده کند.