وبلاگ مطالب جالب و خواندنی

وبلاگی که مطالب جالب از همه چیز را منتشر میکند

وبلاگ مطالب جالب و خواندنی

وبلاگی که مطالب جالب از همه چیز را منتشر میکند

اخذ ویزای شینگن

ویزای شینگن چیست؟


شینگن یکی از معروف‌ترین انواع ویزا است و افرادی که قصد سفر به کشورهای اروپایی را دارند باید اقدام به اخذ ویزای شینگن کنند. شینگن به مجموعه کشورهای اروپایی گفته می‌شود که تحت پیمانی با همین نام، قوانین متحد و یکپارچه‌ای را در راستای فعالیت‌ها و مقررات مرزی و مسافرتی خود، وضع کرده‌اند. به موجب همین پیمان، تمامی مردم کشورهای خارج از اتحادیه شینگن، جهت اخد اقامت اروپا، موظف به اخذ ویزای شینگنهستند. ویزای شینگن سندی است که برای سفر به/دیدار از کشورهای منطقه شینگن از جانب مقامات مربوطه برای شخص متقاضی صادر می شود. 
خیلی ها آرزوی سفر به اروپا، این قـاره سبـز و جذاب را دارنـد. با اخذ ویزای شینگن ، خیلی راحت می توانید بین کشورهای مختلف این قاره سفر کنید و از آثار تاریخی، خیابان ها، فروشگاه ها و رستوران ها و کافه های آن لذت ببرید.
سفر به پاریس و دیدن برج ایفل، کاخ ورسای و موزه لوور یا سفر به هلند با کانال های آبی زیبـا و گـالـری های فراوانش می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. از آلمان، سوئد و دانمارک و نروژ هم که هرچه بگوییم کم گفتیم. اما شما با اخذ ویزای شینگن می توانید علاوه بر این کشورها، به هر ۲۶ کشور دیگه ای که می خواهید سفر کنید. 




در اینجا قصد معرفی انواع ویزای شینگن را داریم.

ویزای اتحادیه شینگن:

 ویزای USV در واقع همان ویزای گردشگری یا ویزای توریستی شینگن است که با داشتن آن مجوز ورود به کشورهای اتحادیه شینگن را به مدت 90 روز در هر شش ماه به دست می آورید. تاریخ اعتبار این ویزا از زمان اولین ورود به محدوده شینگن محاسبه می شود. این نوع ویزا انواع مختلفی دارد:

ویزای شینگن نوع A

منظور از این ویزا، ویزای ترانزیت فرودگاه است. در این صورت، مسافر حق خروج از فرودگاه کشور عضو شینگن را ندارد و فقط می‌تواند در یکی از فرودگاه‌های عضو این پیمان، هواپیمای خود را عوض کرده و به مقصد کشور دیگری در خارج از منطقه‌ شینگن پرواز کند

ویزای شینگن نوع B

با داشتن ویزای شینگن از نوع B که نوعی ویزای عبور و ترانزیت به شمار می آید مسافر می تواند در مدت زمان حداکثر ۵ روز از کشورهای عضو منطقه شینگن به مقصد و کشوری خارج از منطقه شینگن سفر کند.
 

ویزای شینگن نوع C

دارندگان ویزای نوع C طبق شرایط و هدف سفر خود می توانند یکی از ویزاهای  یک بار ورود، دو بار ورود و یا چند بار ورود را دریافت کنند. ویزای نوع C در واقع امکان اقامت و ورود به کشورهای عضو اتحادیه شینگن را برای کوتاه مدت برای مسافران فراهم می کند.
این ویزا سه نوع دارد

  • ویزای یک بار ورود: از این نوع ویزا تنها می توان برای یک بار ورود به کشورهای عضو پیمان شینگن استفاده کرد. این نکته حائز اهمیت است  که با داشتن این نوع از ویزای شینگن با ترک کشور مقصد حتی اگر مدت زمان اقامتتان به پایان نرسیده باشد ویزای شما منقضی خواهد شد.یعنی تنها برای یکبار می توانید تحت هر شرایطی از این نوع ویزا برای ورود به کشورهای عضو منطقه پیمان شینگن در مدت زمانی مشخص استفاده نمایید.
  • ویزای شینگن دو بار ورود:با به همرا داشتن این نوع از ویزای شینگن شرایطی همانند ویزای یک بار ورود را خواهید داشت. یعنی می توانید در مدت زمانی که مشخص شده است از کشورهای این منطقه دیدن کنید. با این تفاوت که توسط این نوع از ویزای شینگن دو بار از امکان ورود به این کشورها برخوردار خواهید شد.
  • ویزای چند بار ورود :با داشتن این نوع از ویزای شینگن در مدت زمانی محدود یعنی ۹۰ روز در هر شش ماه از سال می توانید چند بار ورود و سفر بین کشورهای عضو منطقه شینگن را داشته باشید. این نوع از ویزای شینگن امکان سفر و اقامت به چندین کشور عضو اتحادیه شینگن را برای شما فراهم خواهد کرد.مدت زمان اعتبار ویزای شما یعنی ۹۰ روز از زمان ورود به هر یک از کشورهای عضو منطقه شینگن محاسبه خواهد شد.
برای اطلاعات بیشتر از ویزای شینگن مطلب انواع ویزای شینگن را مطالعه کنید

ویزای اعتباری منطقه محدوده

این نوع از ویزا بیشتر در شرایط خاص صادر می شود. با به همراه داشتن این نوع از ویزای شینگن می توانید فقط به مکان ها و مناطق مشخص و محدودی که در زمان اخذ ویزای شینگن اعلام شده است سفر کنید. ویزای شنگن از نوع اعتباری منطقه محدوده در مناطق دیگر به جز مناطق مشخص شده به هنگام اخذ ویزا اعتبار ندارد و دارندگان این نوع از ویزای شینگن اجازه سفر و ورود به هیچ کدام از مناطق دیگر را ندارند.

قدم اول: از طریق کشورهای معروف تر اقدام به اخذ ویزای شینگن کنید

پس از کشورهای معروف تر شروع کنید. در سال ۲۰۱۱ آماری در زمینه ی ویزاهای شینگن صادر شده منتشر شد که نشان می داد، فرانسه بیشترین میزان صدور ویزا را دارد. ویزای توریستی شما نود روزه خواهد بود و با ارائه مدارک خاصی صادر خواهد شد.

دلایل ریجکت درخواست اخذ ویزای شینگن

 

درخواست ویزای شینگن (شنگن) ممکن است بر اساس صلاحدید افسر کنسولی رد و اصطلاحا ریجکت شود. حال سئوال اینجاست که چه عواملی باعث ریجکت ویزای شینگن در سفارت و یا کنسولگری می شود؟
 

  • عدم ارائه دلیل محکم و قانونی برای برگشت به کشور
  • نداشتن هدف مشخصی از سفر
  • پاسپورت آسیب دیده
  • سوء سابقه در مواردی مانند مواد مخدر، تروریسم و … .
  • عدم توانایی پرداخت هزینه های اقامت در منطقه شینگن

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.