وبلاگ مطالب جالب و خواندنی

وبلاگی که مطالب جالب از همه چیز را منتشر میکند

وبلاگ مطالب جالب و خواندنی

وبلاگی که مطالب جالب از همه چیز را منتشر میکند

کوادکوپتر و معرفی آن

خرید اینترنتی قطعات کوادکوپتر ارزان و مطمئن دغدغه بسیاری از دوست داران این وسیله می باشد؛ برای خرید قطعات کوادکوپتر، بهترین و ارزان ترین راه استفاده از فروشگاه قطعات الکترونیک می باشد. پیش از این در مقاله کوادکوپتر یا پرنده بدون سرنشین چیست؟ به معرفی کواد کوپتر یا پهباد پرداخته ایم در این مقاله سعی داریم به معرفی بیشتر این ربات های پرنده بپردازیم .

کوادکوپتر چیست؟

کواد کوپترها زیر مجموعه دسته مالتی روتورها هستند که به دلیل کمک گرفتن از چهار پروانه برای نیروی پیشرانش، به عنوان کواد (چهار) کوپتر نامیده می‌شوند. مولتی روتورها دسته بندی های مختلفی از جمله کوپتر، کوادکوپتر، هگزاکوپتر، اوکتاکوپترو ... را شامل می شود.


در این میان کوادکوپتربه دلیل اینکه هزینه کمتری داشته و پایداری مناسب تری دارد، از میان سایر مدل های آن مرسوم تر است.

در حدود سال ۱۹۲۲ مهندسی در آمریک موفق به ساخت تعدادی کوادکوپتر برای ارتش شد که قابلیت کنترل و حرکت در سه بعد را داشت، ولی پرواز با آن بسیار سخت بود. ‫ در سال ۱۹۵۶ مدل دیگری طراحی شد و در سال ۱۹۵۸ مدل Curtis-Wright VZ-7 توسط کمپانی Curtis- Wright طراحی شد.

از حدود سال ۲۰۰۶ کواد کوپترها شروع به رشد صنعتی به صورت وسایل پرنده بدون سرنشین نمودند.( منبع: ویکیپدیا)

انواع کوادکوپتر :

در یک دسته بندی کلی می توانیم کوادکوپتر ها را در 3 نوع متفاوت دسته بندی کنیم به امید آنکه خرید بهترین کوادکوپتر را برای شما ممکن سازیم :

کوادکوپتر

کوادکوپترهایی که جنبه تفریحی و سرگرمی دارند

در بسیاری از فروشگاه های رباتیک و فروشگاه های قطعات الکترونیک می توان براحتی این پرنده بدون سرنشین را تهیه کرد، از انجایی که تهیه کوادکوپتر کار سختی نیست، بدون شک می توان گفت این ربات های پرنده تنها وسیله تحقیقی و علمی نبوده و برای بسیاری از مردم جنبه سرگرمی و تفریحی دارد و بسیاری از افراد مایل به خرید یک کوادکوپتر شخصی برای مصارف تفریحی و سرگرمی خود هستند.


این مدل از کوادکوپترها رنج قیمتی بالایی نداشته و از 100 هزارتومان تا 1 میلیون تومان می توان آنها را تهیه کرد. این کوادکوپترها معمولا تخصصی و حرفه ای نبوده و بیشتر جنبه تفریحی دارند. کاربرانی به دنبال تجربه لذت پرواز هستند، کوادکوپتر در ابعاد ۵۰×۵۰ سانتی متر نیز می تواند پاسخ گوی هیجان آنها باشد .

از آنجایی که این ربات های پرنده یا پهباد ها به طور اختصاصی برای بازی هایی مسابقه ای و حتی مبارزه ای طراحی شده اند، قابلیت ارسال دستورات از راه دور به کاربران اجازه می دهد و خطری برای استفاده کاربران به دنبال ندارند. در واقع این کوادکوپتر ها را در زمره کوادکوپتر قیمت مناسب می توان دسته بندی کرد.

کوادکوپتر عکسبرداری

کواد کوپتر های نیمه حرفه ای برای عکاسی و تصویر برداری های هوایی

رنج قیمتی این دسته از ربات های پرنده بین یک تا 3 میلیون تومان است. این کوادکوپتر ها از طرفی امکاناتی از جمله جی پی اس دقیق و بازگشت به خانه را داراست و از طرف دیگر دارای برد 500 متری است. به همین دلیل است که در دسته کوادکوپتر های نیمه حرفه ای قرار می گیرد.

این نوع کوادکوپترها به اندازی ای بزرگ و قوی هستند که توانایی بلند کردن یک دوربین مخصوص برای فیلم برداری را داشته و همچنین دارای پایه های فرود بلندتری نیز می باشند . به همین دلیل در زمینه تصویر برداری و عکاسی هوایی بکارگرفته می شوند و با نام هلی شات شناخته شده است.

این کوادکوپترها را می توان در مواردی از قبیل حفاظت از حیات وحش و حفاظت از محیط زیست بکار گرفت و چشم انداز وسیعی را تحت نظر داشت. همچنین بسیاری از زمین داران و کشاورزان می توانند به بازبینی و بازرسی مزارع وسیع خود بپردازند وبه این ترتیب فرصت مدیریت بهتری داشته و در هزینه های خود صرفه جویی کنند.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.